Звіт про проведення зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг догляду вдома, стаціонарного догляду, соціальної адаптації та денного догляду територіальним центром надання соціальних послуг Котелевського району

Версія для друкуВерсія для друку

 

       

 Звіт про проведення зовнішньої оцінки

 якості надання соціальних послуг догляду вдома,

 стаціонарного догляду, соціальної адаптації та

денного догляду територіальним центром надання

соціальних послуг Котелевського району

 

    Територіальним центром надання соціальних послуг Котелевського району на виконання Закону України «Про соціальні послуги», Державного стандарту, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 13.11.2013 № 760 «Про затвердження Державного стандарту догляду вдома», наказом Міністерства соціальної політики України від 29.02.2016 року №198  «Про затвердження Державного стандарту стаціонарного догляду за особами, які втратили  здатність  до  самообслуговування   чи   не набули такої здатності», наказом Міністерства соціальної політики України від 18.05.2015 року №514 «Про затвердження Державного стандарту соціальної адаптації», наказом Міністерства соціальної політики України від 30.12.2015 року №1261 «Про затвердження Державного стандарту соціальної послуги представництва інтересів» та з метою покращення якості надання соціальних послуг населенню Котелевського району у відділеннях територіального центру впроваджено Державний стандарт догляду вдома, стаціонарного догляду, соціальної адаптації та представництва інтересів.

         Державний стандарт визначає зміст, обсяг, умови та порядок надання соціальних послуг  показники їх якості та механізми оцінки дотримання стандарту і застосовується для організації надання соціальних послуг  особам похилого віку, інвалідам, хворим (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більше ніж чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, здійснення моніторингу й контролю надання соціальних послуг.

     В І кварталі 2020 року проведено внутрішню оцінку якості соціальних послуг догляду вдома, стаціонарного догляду, соціальної адаптації, представництва інтересів, які надаються територіальним центром надання соціальних послуг Котелевського району відповідно до наказу директора територіального центру від 31.01.2020 року №8 «Про проведення внутрішнього оцінювання соціальних послуг».     Створено комісію з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг, призначено відповідальну особу, директором затверджено план проведення внутрішнього оцінювання якості соціальних послуг, які надаються територіальним центром надання соціальних послуг Котелевського району та план проведення засідань комісії з внутрішнього оцінювання якості соціальних послуг, які надаються територіальним центром надання соціальних послуг Котелевського району на 2020 рік.   Для проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг в установі розроблено положення про моніторинг та внутрішню оцінку якості соціальних послуг. Членами комісії ведеться постійний аналіз якісних та кількісних показників надання соціальних послуг. Результати обговорюються на засіданнях комісії щомісяця. Результати засідань комісії заносяться до протоколу.
        Оцінка якості послуг – це процедура, яка відбувається час від часу, і має на меті визначити, як забезпечуються встановлені показники якості, чи відповідає послуга своєму призначенню, чи має вона позитивний вплив на отримувача.
         У квітні 2020 року проведено зовнішню оцінку якості соціальних послуг догляду вдома, стаціонарного догляду, соціальної адаптації, представництва інтересів, які надаються територіальним центром надання соціальних послуг Котелевського району відповідно до наказу виконуючого обов’язки начальника управління соціального захисту населення Котелевської райдержадміністрації від 10.03.2020 року №8 «Про створення робочої групи по проведенню зовнішньої оцінки якості соціальних послуг».     

        Підставою   для  проведення  зовнішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг є здійснення планового контролю.
       Об’єктом   зовнішнього   моніторингу  та  оцінки  якості  соціальних  послуг  є структурні підрозділи територіального центру.
       На  обліку у  територіальному  центрі  перебуває  2036 громадян похилого віку, осіб  з  інвалідністю  та  інших  соціально  незахищених    верств   населення,    що потребують  соціального обслуговування. Охоплення  обслуговуванням  становить 100%.
      Соціальні  послуги  особам  похилого віку  та  особам з інвалідністю надаються       структурними    підрозділами територіального центру:

- відділенням соціальної допомоги вдома;
- відділенням стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання, що знаходиться в с. Деревки та філією відділення стаціонарного догляду, що знаходиться в с. Велика Рублівка;
- відділенням денного перебування.
 

     Відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання розраховано на 34 ліжко-місця, на час проведення моніторингу, наповненість становила 23 особи. Шляхом співбесіди, з метою визначення якості надання соціальної послуги стаціонарного догляду отримувачам послуги, в опитуванні взяли участь 11 осіб з числа проживаючих (інші участь в опитуванні не брали у зв’язку з тяжким станом здоров’я). Крім того проаналізовано звернення, які реєструються в книзі скарг та пропозицій проживаючих відділення. Скарг на роботу відділення не надходило. Підопічні із задоволенням спілкувались з працівниками, які проводили опитування та співбесіди, надавали відповіді на поставленні запитання. Соціальна послуга стаціонарного догляду у відділенні стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання, що знаходиться в с. Деревки та філії відділення, що знаходиться в с. Велика Рублівка забезпечується виконанням Державного стандарту стаціонарного догляду. Всі проживаючі 100 % забезпеченні м’яким та твердим інвентарем, щоденним чотирьохразовим харчуванням, постійно дотримуються умови проживання (температурний режим у кімнатах, забезпечення санітарно-гігієнічних норм, заходи протипожежної безпеки та інше). Забезпечується дотримання майнових прав підопічних відділення стаціонарного догляду. Підопічні отримують 25% пенсії, якою вони розпоряджаються на власний розсуд, також у їхньому розпорядженні нерухоме  майно, яке залишилось за місцем попереднього проживання.

Здійснюється інформування  підопічних відділення стаціонарного догляду  щодо  можливості оскарження порушення їх прав та інтересів шляхом звернення  до керівництва  закладів соціальної сфери та керівництва органів державної влади та місцевого самоврядування району. Інформація з телефонами відповідних служб розміщена на інформаційному стенді у приміщеннях відділень стаціонарного догляду. 

   При поселенні у відділення стаціонарного догляду підопічним проводиться поглиблений медичний огляд, в подальшому медичний огляд вузькопрофільними спеціалістами проводиться щорічно. Щоквартально та при потребі підопічним проводиться огляд сімейними лікарями амбулаторій загальної практики-сімейної медицини  Комунального закладу первинної медико-санітарної допомоги. Сестра медична відділень щоденно проводить медичний огляд підопічних та виконує за потребою призначення лікарів, складає та слідкує за виконанням індивідуальних планів реабілітації осіб з інвалідністю. На даний час у відділенні проживають 8 осіб з  інвалідністю, у кожного є  індивідуальна програма  реабілітації, відповідно до якої розроблений індивідуальний план реабілітації з контролем виконання заходів реабілітації.

 При необхідності, за медичними показаннями, підопічні відділення стаціонарного догляду госпіталізуються у КНП «Котелевська центральна  районна лікарня Котелевської районної ради», так за звітний період стаціонарне лікування у районній лікарні отримала 1 особа, у обласній психоневрологічній лікарні 1 особа, решта отримують підтримуюче лікування  безпосередньо у відділенні, про що свідчать записи у амбулаторних картах підопічних.

З метою забезпечення безперешкодного пересування осіб з обмеженими можливостями та покращення умов їх проживання пенсіонери забезпечені  технічними засобами реабілітації а саме: ліжка ортопедичні-7 шт., ліжко багатофункціональне з електроприводом -1 шт.,  матраси протипролежневі – 3 шт. , столи приліжкові – 11 шт, крісла колісні -14 шт.,  туалетні крісла стільці -9 шт, сидіння для ванни -3 шт, поручні – 150 м, палиць – 12 шт., милиць – 8 пар, ходунків-4 шт.,  підйомник – 1 шт., годинник для незрячих – 1 шт., палиці тактильні- 2 шт., підголовники – 4 шт., пересувні умивальники -2 шт.

       В 2018 році для забезпечення надання автотранспортних послуг громадянам похилого віку та людям з інвалідністю району придбано за рахунок додаткових коштів з районного бюджету легковий автомобіль ЗАЗ SENS.

 

Відділення стаціонарного догляду та філія забезпечені  картоплею, цибулею, буряком, морквою, капустою та консервованими овочами і фруктами для харчування підопічних. 

Здійснюються заходи щодо дотримання правил протипожежного захисту. Відділення стаціонарного догляду забезпечене  необхідною  кількістю сертифікованих  первинних  засобів  пожежогасіння. Вчасно здійснюється  заправка та повірка вогнегасників. Жилі  кімнати  та  службові приміщення   обладнані  сертифікованою  системою пожежної сигналізації та устаткуванням передавання тривожних  сповіщень. В приміщеннях розміщено схему евакуації в разі пожежі, та  знаки пожежної безпеки відповідно до вимог.

    У зв’язку з впровадженням з 20 вересня 2019 року постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) сестра медична філії відділення стаціонарного догляду         с. Велика Рублівка пройшла навчально-практичний семінар -тренінг  на тему: «Система управління безпечністю харчових продуктів заснована на принципах НАССР. Проводиться робота по розробці та застосуванню Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР).

               Протягом 2019 року в відділеннях стаціонарного догляду були проведені перевірки:

   -    Головним управлінням Пенсійного Фонду України в Полтавській області з метою перевірки дотримання норм законодавства при зарахуванні та використанні коштів ПФУ;

  • Котелевським районним сектором ГУ ДСНС України в Полтавській області, з метою перевірки дотримання та виконання вимог у сфері цивільного захисту, пожежної  безпеки;
  • Моніторинговий візит регіональним представництвом Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в Полтавській області;
  • Моніторинговий візит благодійної організації «Міжнародний благодійний фонд «Давай допоможемо»;
  • Котелевським районним управлінням Держпродспоживслужби в Полтавській області з метою перевірки дотримання санітарного законодавства для отримання ліцензії на медичну практику.

Під час проведення моніторингу було відмічено покращення умов проживання у закладах, зокрема:
- проведено поточні ремонти житлових кімнат та підсобних приміщень (побілка стін,  фарбування;
- протягом 2019 року   в стаціонарному відділенні та філії відділення стаціонарного догляду з метою якісного надання соціальної послуги стаціонарний догляд  проведено поточні ремонти  приміщень відділення стаціонарного догляду та філії, збудовані  навіси для сушіння одягу та білизни, замінені 2 металопластикових дверей, 2 вікна та лінолеум у жилих та допоміжних приміщеннях відділення стаціонарного догляду с. Деревки, придбано пилосос, раковину,  ванни, стабілізатор напруги, 2 бойлери для підігріву води,  стілець туалетний, відповідно до індивідуальних програм реабілітації для осіб з обмеженими фізичними можливостями отримано 1 ліжко багатофункціональне з електроприводом безкоштовно.

               Для стабільного функціонування електромережі у філію відділення стаціонарного догляду с. Велика Рублівка благодійно надано  генератор на загальну суму 17 790 грн. та пенсіонери відділень отримали  благодійну допомогу у вигляді продуктових та промислових товарів на суму 6944 грн.              

 Внаслідок проведеного аналізу слід відзначити, що дані заходи збільшать ефективність надання соціальної послуги стаціонарного догляду.
 При проведенні зовнішньої оцінки якості надання соціальної послуги стаціонарний догляд застосовуються показники якості соціальних послуг такі як:
Адресність та індивідуальний підхід: згідно звернень громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах  відділенням стаціонарного догляду – 100%. Всі особові справи у відділеннях стаціонарного догляду мають індивідуальні плани, які відповідають визначеним індивідуальним потребам отримувачів соціальних послуг. Переглянуті справи отримувачів на предмет наявності та перегляду індивідуальних планів надання соціальної послуиг згідно державного стандарту.
  Результативність: згідно проведених опитувань у структурних підрозділах територіального центру рівень задоволеності соціальною послугою становить 100%. Проведений аналіз результатів опитування на предмет покращення емоційного, психологічного та фізичного стану отримувачів соціальної послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли послуги не надавались виявлено, що відбулися позитивні зміни по даному показнику. Скарг та зауважень щодо надання соціальної послуги  не надходило, всі пенсіонери вдячні за турботу та увагу з боку обслуговуючого персоналу. 
  Своєчасність: під час проведення моніторингу опрацьовано особові справи отримувачів соціальної послуги  стаціонарного догляду, внаслідок чого проаналізовано терміни оформлення документів. Своєчасність прийняття рішення не порушується, термін з моменту подання заяви отримувачем послуги до прийняття рішення до 10 днів з урахуванням ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг та протягом 5 днів складання індивідуального плану та укладання договору про надання соціальних послуг. Під час оцінки якості також враховувався той фактор, що індивідуальний план повинен переглядатися (за потреби) через місяць, а надалі повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги здійснюється один раз на рік. Терміни складання та підписання договору про надання соціальних послуг з дня прийняття рішення дотримуються, що забезпечує своєчасність отримання соціальної послуги. Договори підписуються в двохсторонньому порядку, як надавачем послуги так і отримувачем. Критерій своєчасності моніторинговою групою по територіальному центру внаслідок проведеного аналізу якісних та кількісних показників визнано «добре». 
  Доступність та відкритість: розташування відділень стаціонарного догляду є вдалим тим, що він знаходяться в центрі с. Деревки та с. Велика Рублівка  ,

         Приміщення одноповерхові, обладнані пандусами, які відповідають нормативам.
         На всіх дверях розташовані  написи з прізвищем, ім’ям та по батькові підопічних. В коридорі є місця для відпочинку.

        Приміщення відділень відповідає санітарним вимогам.
    На інформаційних стендах відділень стаціонарного догляду розміщено інформацію для отримувачів соціальної послуги про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг згідно Державних стандартів, порядок подання і розгляду скарг,  графіки особистого прийому громадян.   
    З метою детальнішого інформування населення про соціальні послуги, розроблені пам’ятки.
 Тому комісія з проведення зовнішнього моніторингу та оцінки якості вважає за потрібне роботу по показниках «доступність та відкритість» визнати на «задовільно» так як виконання показника на 100%.
     Повага до гідності отримувача соціальної послуги: згідно проведеного опрацювання результатів опитування та аналізу проведених співбесід з’ясовано, що під час проведення моніторингу оцінки якості надання соціальної послуги стаціонарного догляду скарг від отримувачів соціальних послуг на працівників, які обслуговують не надходило. 
   Пункт 2.3 Договору про надання соціальних послуг забезпечує дотримання принципу конфіденційності по відношенню до отримувачів соціальних послуг. З боку працівників територіального центру даний принцип не порушується. Працівники територіального центру ввічливо, чемно та з повагою відносяться до отримувачів соціальних послуг під час виконання своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі роботи. Роботу територіального центру по показникові «повага до гідності отримувача соціальної послуги» комісією з проведення зовнішнього моніторингу визнано «добре».
         Професійність: штатний розпис відділення сформовано відповідно до законодавства та з урахуванням спеціалізації. 
Розроблені та затвердженні посадові інструкції всіх працівників відділення, з якими вони ознайомленні під особистий підпис. Кожна особова справа містить копії документів про освіту (державного зразка). 
       У надавачів соціальної послуги стаціонарного догляду наявність особистих медичних книжок становить 100% та проходження медичного огляду здійснюється щорічно. Під час проведення моніторингу переглядались плани робіт відділення на рік, на квартал. Ніяких зауважень та коментарів до даних документів не виникло.

Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг, показники відповідають встановленому рівню -“Добре”.

 Відділення соціальної допомоги вдома обслуговує 400 осіб похилого віку та інвалідів. Їх догляд забезпечують 35 соціальних робітників. Надання соціальної послуги догляду вдома здійснюється згідно карти визначення індивідуальних потреб та на підставі індивідуального плану, при складанні якого враховуються потреби отримувача соціальної послуги та група його рухової активності, згідно шкал оцінки можливості виконання елементарних та складних дій. Внаслідок урахування групи рухової активності визначається і періодичність надання послуг громадянам. Моніторинг діяльності з питань надання соціальної послуги догляд вдома та оцінки якості цієї послуги проводилась у відділенні соціальної допомоги вдома, шляхом опитування отримувачів послуги та відображалась в журналі. Комісією були розробленні анкети та опитувальники, що включали в себе питання, які дали можливість провести аналіз ефективності надання соціальної послуги. В опитуванні взяли участь 328 осіб з числа отримувачів. Під час проведення опитування та вивчення показників ніяких труднощів та конфліктних ситуацій не виникало. Зібрані матеріали вчасно проаналізовано та опрацьовано працівниками відділення соціальної допомоги вдома, враховано зауваження та побажання отримувачів соціальної послуги догляду вдома під час складання плану заходів по усуненню недоліків. Проведено аналіз роботи відділення соціальної допомоги вдома за 2019 рік згідно з Державним стандартом догляду вдома. Соціальні робітники та соціальні працівники відділення соціальної допомоги вдома забезпечені спецодягом, взуттям, велосипедами, інвентарем Для поліпшення надання соціальної послуги догляд вдома та покращення умов праці соціальних працівників та соціальних робітників протягом 2019 року придбано  гумові та спеціальні рукавиці, сумки. З метою забезпечення якісного надання соціальної послуги соціальним працівникам та соціальним робітникам відділення соціальної допомоги вдома за рахунок субвенції з обласного бюджету місцевому бюджету придбано  22 велосипеди на загальну суму 135 тис. грн.

 При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг догляд вдома застосовувалися показники якості соціальних послуг такі як:
Адресність та індивідуальний підхід: згідно звернень громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах згідно індивідуальних планів надання соціальної послуги догляду вдома на 100 %.
 Всі особові справи у відділенні соціальної допомоги вдома мають індивідуальні плани, які відповідають визначеним індивідуальним потребам отримувачів соціальних послуг. У відділеннях вибірково оглянуті справи отримувачів на предмет наявності та перегляду індивідуальних планів надання соціальних послуг згідно Державних стандартів. Зауважень до ведення особових справ не має.
  Результативність: згідно проведених опитувань підопічних відділення соціальної допомоги вдома рівень задоволеності соціальною послугою становить 100%. Проведений аналіз результатів опитування на предмет покращення емоційного, психологічного та фізичного стану отримувачів соціальних послуг у процесі її надання порівняно з періодом, коли послуги не надавались виявлено, що відбулися позитивні зміни по даному показнику. Скарг та зауважень щодо надання соціальної послуги у відділенні соціальної допомоги вдома не надходило, всі підопічні вдячні за добросовісну роботу та увагу з боку соціальних робітників. 
  Своєчасність: під час проведення моніторингу опрацьовано особові справи підопічних відділень соціальної допомоги вдома, внаслідок чого проаналізовано терміни оформлення документів. Своєчасність прийняття рішення не порушується, термін з часу подання заяви отримувачем послуги до прийняття рішення протягом 10 днів з урахуванням ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг та протягом 5 днів складання індивідуального плану та укладання договору про надання соціальної послуги. Під час оцінки якості також враховувався той фактор, що індивідуальний план повинен переглядатися соціальним робітником відділення (за потреби) через місяць, а надалі повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги здійснюється один раз на півроку. Терміни складання та підписання договору про надання соціальної послуги з дня прийняття рішення дотримуються, що забезпечує своєчасність отримання соціальної послуги. Договори підписуються в двохсторонньому порядку, як надавачем послуги так і отримувачем. Критерій своєчасності моніторинговою групою по територіальному центру внаслідок проведеного аналізу якісних та кількісних показників визнано «добре». 
  Доступність та відкритість: розташування терцентру є вдалим тим, що він знаходиться в центрі смт Котельва , недалеко від Пенсійного фонду, управління соціального захисту населення, селищної ради, відділення зв’язку. Приміщення одноповерхове, облаштоване пандусом, відповідно до нормативів, що є необхідним для осіб з обмеженими фізичними можливостями. Навпроти терцентру є місце для паркування транспортних засобів.
На всіх дверях розташовані таблички з написом назви кабінету. В коридорі є місця для сидіння. Саме приміщення відповідає санітарним вимогам.
На інформаційному стенді територіального центру розміщено інформацію для отримувачів соціальної послуги про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги згідно Державного стандарту догляду вдома, порядок подання і розгляду скарг, графіки особистого прийому громадян.  З метою детальнішого інформування населення про соціальні послуги, розроблені буклети, пам’ятки. 
 Тому комісія з проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості вважає за потрібне роботу по показниках «доступність та відкритість» визнати на «задовільно».
 Повага до гідності отримувача соціальної послуги: згідно проведеного опрацювання результатів опитування та аналізу проведених співбесід з’ясовано, що під час проведення моніторингу оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома  скарг від отримувачів  на соціальних робітників, які надають соціальну послугу не надходило. 
 Всі підопічні відділення соціальної допомоги вдома роботою соціальних робітників задоволені.
 Пункт 2.3 Договору про надання соціальних послуг забезпечує дотримання принципу конфіденційності по відношенню до отримувачів соціальної послуги. З боку працівників відділення даний принцип не порушується. Працівники територіального центру ввічливо, чемно та з повагою відносяться до отримувачів соціальної послуги догляду вдома під час виконання своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі роботи. Роботу територіального центру по показникові «повага до гідності отримувача соціальної послуги» комісією з проведення внутрішнього моніторингу визнано «добре».
Професійність:
Штатний розпис відділення соціальної допомоги вдома сформовано відповідно до законодавства та з урахуванням навантаження. 
Розроблені та затвердженні посадові інструкції всіх працівників відділення, з якими вони ознайомленні під особистий підпис. Кожна особова справа працівника містить копії документів про освіту 
(державного зразка). Програма стажування для початківців розроблена. Протягом 2019 року соціальний працівник відділення соціальної допомоги вдома пройшов атестацію.
У надавачів соціальної послуги догляду вдома наявність особистих медичних книжок становить 100% та проходження медичного огляду здійснюється щорічно.
Щорічно складається і затверджується директором план проведення семінарів з питань законодавства у сфері надання соціальних послуг, медичного обслуговування з надавачами послуги.(100%). У відділенні соціальної допомоги вдома  раз у місяць  проводяться робочі наради з соціальними робітниками. 
Під час проведення моніторингу переглядались Плани робіт відділень на рік, на квартал, графіки перевірок роботи. Ніяких зауважень та коментарів до даних документів не виникло.

   Керівникам відділення рекомендовано і надалі продовжувати роботу по забезпеченню соціальних робітників спецодягом та інвентарем. Не вирішеним  також є питання забезпечення проїзними квитками соціальних робітників.

Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг, показники відповідають встановленому рівню -“Добре”.

 Відділення денного перебування забезпечує надання соціальних послуг соціальна адаптація та представництво інтересів. Відділенням надаються соціальні послуги 934 особам. 817 громадянам похилого віку та особам з інвалідністю надається соціальна послуга – соціальна адаптація та 117 – представництво інтересів.

     В моніторингу взяли участь 348 осіб з числа підопічних, що становить 37% від загальної кількості. Вивчення якості надання соціальної послуги соціальна адаптація здійснювалось спілкуванням та опитуванням. Скарг на неякісне надання соціальної послуги не було. Всі зауваження та побажання враховано під час складання плану заходів по усуненню недоліків.
  Оцінка якості соціальних послуг визначається із застосуванням шкали оцінки кількісних та якісних показників якості надання соціальних послуг.
  При проведенні зовнішньої оцінки якості надання соціальної послуги соціальна адаптація застосовуються показники якості соціальних послуг такі як:
Адресність та індивідуальний підхід: згідно звернень громадян визначено індивідуальні потреби у соціальній послузі (згідно індивідуальних планів -100 %).
   Всі особові справи отримувачів соціальної послуги соціальна адаптація мають індивідуальні плани, які відповідають визначеним індивідуальним потребам пенсіонерів. У відділенні протягом року всі справи підопічних переглянуті  відповідно до  Держаного стандарту.
  Результативність: згідно проведених опитувань рівень задоволеності соціальною послугою соціальна адаптація становить 100%. Проведений аналіз результатів опитування на предмет покращення емоційного, психологічного та фізичного стану отримувачів соціальної послуиг у процесі її надання порівняно з періодом, коли послуга не надавалась виявлено, що відбулися позитивні зміни по даному показнику. Скарг та зауважень щодо їх надання  не надходило, всі підопічні вдячні за турботу та увагу з боку персоналу. 
 Своєчасність: під час проведення моніторингу опрацьовано особові справи отримувачів соціальної послуги соціальна адаптація, внаслідок чого проаналізовано терміни оформлення документів. Своєчасність прийняття рішення не порушується, з моменту подання заяви отримувачем послуги до прийняття рішення дотримується десятиденний термін та протягом 3 днів складається індивідуальний план та укладається договір про надання соціальної послуги. Під час оцінки якості також враховувався той фактор, що індивідуальний план повинен переглядатися  (за потреби) через місяць, а надалі повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги здійснюється один раз на рік. Терміни складання та підписання договору про надання соціальної послуги з дня прийняття рішення дотримуються, що забезпечує своєчасність отримання соціальних послуг. Договори підписуються в двохсторонньому порядку, як надавачем послуги так і отримувачем.

    Критерій своєчасності моніторинговою групою  внаслідок проведеного аналізу якісних та кількісних показників визнано «добре». 
  Доступність та відкритість: розташування терцентру є вдалим тим, що він знаходиться в центрі смт Котельва недалеко від Пенсійного фонду, управління соціального захисту населення, селищної ради, відділення зв’язку. Приміщення одноповерхове, облаштоване пандусом, відповідно до нормативів, що є необхідним для осіб з обмеженими фізичними можливостями. Навпроти терцентру є місце для паркування транспортних засобів.
На всіх дверях розташовані таблички з написом назви кабінету. В коридорі є місця для сидіння. Саме приміщення відповідає санітарним вимогам.
На інформаційному стенді територіального центру розміщено інформацію для отримувачів соціальної послуги про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги згідно Державного стандарту соціальна адаптація, порядок подання і розгляду скарг, графіки особистого прийому громадян.  З метою детальнішого інформування населення про соціальну послугу, розроблені буклети, пам’ятки, інформація про роботу відділення  висвітлювалась у районній газеті «Народна трибуна». Працівниками відділення  проведено 4 виїзди  до Деревківської та Великорублівської сільських рад з метою надання соціальної послуги.
       З метою забезпечення потреб пенсіонерів у 2019 році на факультеті «Основи комп’ютерної техніки» «Університету ІІІ віку» впроваджено групу «Заняття з вивчення користування терміналом».

    Комісія з проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості вважає за потрібне роботу по показниках «доступність та відкритість» визнати на «добре»   (так як потрібно збільшити кількість виїздів до сільських рад, з метою виявлення пенсіонерів, які потребують надання послуги соціальна адаптація.
 Повага до гідності отримувача соціальної послуги: згідно проведеного опрацювання результатів опитування та аналізу проведених співбесід з’ясовано, що під час проведення моніторингу оцінки якості надання соціальної послуги скарг від отримувачів на працівників, не надходило. 
 Всі підопічні задоволені роботою відділення, ніяких скарг та зауважень з їх сторони під час проведення моніторингу не надходило. 
 Пункт 2.3 Договору про надання соціальних послуг забезпечує дотримання принципу конфіденційності по відношенню до отримувачів соціальної послуги. З боку працівників відділення даний принцип не порушується. Працівники  ввічливо, чемно та з повагою відносяться до отримувачів соціальної послуги під час виконання своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі роботи. Роботу відділення  по показникові «повага до гідності отримувача соціальної послуги соціальна адаптація» комісією з проведення внутрішнього моніторингу визнано «добре».
Професійність:
Штатний розпис відділення сформовано відповідно до законодавства, розроблені та затвердженні посадові інструкції всіх працівників, з якими вони ознайомленні під особистий підпис. Кожна особова справа містить копії документів про освіту 
( державного зразка).У надавачів соціальної послуги  наявність особистих медичних книжок становить 100% та проходження медичного огляду здійснюється щорічно.. Плани робіт відділення на рік, на квартал розроблені та затверджені. Ніяких зауважень та коментарів до даних документів не виникло.

Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг, показники відповідають встановленому рівню -“Добре”.

 
При проведенні зовнішньої оцінки якості надання соціальної послуги представництво інтересів застосовуються показники якості соціальних послуг такі як:
Адресність та індивідуальний підхід: протягом 2019 року соціальну послугу представництво інтересів отримали 117 громадян похилого віку та осіб з інвалідністю. Згідно звернень громадян визначено індивідуальні потреби у соціальній послузі, всі особові справи отримувачів соціальної послуги представництво інтересів мають індивідуальні плани, які відповідають визначеним індивідуальним потребам пенсіонерів. У відділенні протягом року всі справи підопічних переглянуті  відповідно до  Держаного стандарту.
  Результативність: згідно проведених опитувань рівень задоволеності соціальною послугою денного догляду становить 100%. Проведений аналіз результатів опитування на предмет покращення емоційного, психологічного та фізичного стану отримувачів соціальних послуг у процесі її надання порівняно з періодом, коли послуга не надавалась виявлено, що відбулися позитивні зміни по даному показнику. Скарг та зауважень щодо їх надання  не надходило, всі підопічні вдячні працівникам відділення за добросовісне відношення до виконання своїх функціональних обов’язків. 
 Своєчасність: під час проведення моніторингу опрацьовано особові справи отримувачів соціальної послуги представництво інтересів, внаслідок чого проаналізовано терміни оформлення документів. Своєчасність прийняття рішення не порушується, подання заяви отримувачем послуги до прийняття рішення дотримується десятиденного терміну. Строк надання соціальної послуги визначається індивідуально для кожного отримувача залежно від його потреб та узгоджується з отримувачем соціальної послуги  комплексного визначення стану індивідуальних потреб. Після прийняття рішення складається індивідуальний план та у договір про надання соціальної послуги. Індивідуальний план переглядається разом із отримувачем соціальної послуги через місяць з дня початку її надання (за потреби), надалі - відповідно до потреби. Договори підписуються в двохсторонньому порядку, як надавачем послуги так і отримувачем. Критерій своєчасності внаслідок проведеного аналізу якісних та кількісних показників визнано «добре». 
  Доступність та відкритість: розташування терцентру є вдалим тим, що він знаходиться в центрі смт Котельва недалеко від Пенсійного фонду, управління соціального захисту населення, селищної ради, відділення зв’язку. Приміщення одноповерхове, облаштоване пандусом, відповідно до нормативів, що є необхідним для осіб з обмеженими фізичними можливостями. Навпроти терцентру є місце для паркування транспортних засобів.
На всіх дверях розташовані таблички з написом назви кабінету. В коридорі є місця для сидіння. Саме приміщення відповідає санітарним вимогам.
 Матеріальна база для надання соціальної послуги  хороша. На інформаційному стенді територіального центру розміщено інформацію для отримувачів соціальної послуги про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги згідно Державного стандарту догляду вдома, порядок подання і розгляду скарг, графіки особистого прийому громадян.  З метою детальнішого інформування населення про соціальні послуги, розроблені буклети, пам’ятки, Працівниками відділення  проводяться виїзди  до сільських рад з метою надання соціальної послуги.
    Тому комісія з проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості вважає за потрібне роботу по показниках «доступність та відкритість» визнати на «добре»  100% та рекомендувати збільшити кількість виїздів до сільських рад.
 Повага до гідності отримувача соціальної послуги: згідно проведеного опрацювання результатів опитування та аналізу проведених співбесід з’ясовано, що під час проведення моніторингу оцінки якості надання соціальної послуги скарг від отримувачів на працівників, не надходило. 
 Всі підопічні задоволені наданням соціальної послуги, ніяких скарг та зауважень з їх сторони під час проведення моніторингу не надходило. 
 Пункт 2.3 Договору про надання соціальних послуг забезпечує дотримання принципу конфіденційності по відношенню до отримувачів соціальної послуги. З боку працівників відділення даний принцип не порушується. Працівники  ввічливо, чемно та з повагою відносяться до отримувачів соціальної послуги під час виконання своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі роботи. Роботу відділення  по показникові «повага до гідності отримувача соціальної послуги представництво інтересів комісією з проведення зовнішнього моніторингу визнано «добре».
Професійність:
    Штатний розпис сформовано відповідно до законодавства, розроблені та затвердженні посадові інструкції всіх працівників, з якими вони ознайомленні під особистий підпис. Кожна особова справа містить копії документів про освіту 
( державного зразка). У надавачів соціальної послуги  наявність особистих медичних книжок становить 100% та проходження медичного огляду здійснюється щорічно.

У зв’язку з впровадженням з 20 вересня 2019 року постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) сестра медична філії відділення стаціонарного догляду         с. Велика Рублівка пройшла навчально-практичний семінар -тренінг  на тему: «Система управління безпечністю харчових продуктів заснована на принципах НАССР. Проводиться робота по розробці та застосуванню Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР).

 

              Протягом 2019 року в територіальному центрі були проведені перевірки:

   -    - Головним управлінням Пенсійного Фонду України в Полтавській області з метою перевірки дотримання норм законодавства при зарахуванні та використанні коштів ПФУ;

  •    - Котелевським районним сектором ГУ ДСНС України в Полтавській області, з метою перевірки дотримання та виконання вимог у сфері цивільного захисту, пожежної  безпеки;
  •    -Моніторинговий візит регіональним представництвом Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в Полтавській області;
  •    -Моніторинговий візит благодійної організації «Міжнародний благодійний фонд «Давай допоможемо»;
  •   - Котелевським районним управлінням Держпродспоживслужби в Полтавській області з метою перевірки дотримання санітарного законодавства для отримання ліцензії на медичну практику.

 

Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг, показники відповідають встановленому рівню -“Добре”.

     Плани робіт відділення на рік, на квартал розроблені та затверджені. Ніяких зауважень та коментарів до даних документів не виникло. 
Комісія з оцінки якості соціальних послуг працювала поетапно:

- проведено збір даних та показників щодо надання соціальних послуг;

- проведено  аналіз отриманих даних;

- здійснено узагальнення результатів;

- визначено заходи на покращення стану надання соціальних послуг.

 

Згідно оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг показники відповідають встановленому рівню «добре».

Незважаючи на узагальнений статус «добре»  плануються заходи, спрямовані на вдосконалення процесу обслуговування й підвищення якості соціальних послуг за наступними напрямками:

- продовжувати своєчасно, якісно та в повному обсязі надавати соціальні послуги;

- підтримувати в актуальному стані інформаційні стенди;

- продовжувати інформаційно-роз’яснювальну роботу серед жителів району з питань роботи структурних підрозділів територіального центру;

- продовжувати своєчасно та результативно реагувати на звернення громадян щодо соціального обслуговування;

- продовжувати дотримуватися вимог, показників забезпечення якості, строків, принципів встановлених у Державному стандарті догляду вдома, стаціонарному догляді,соціальна адаптація та представництво інтересів;

- розглядати можливість та потребу у наданні нових видів соціальних послуг, та введення віддалених робочих місць;

-проводити відповідну роботу з надавачами соціальних послуг щодо підвищення якості наданя соціальних послуг отримувачам послуг;

-висвітлювати в засобах масової інформації роботу структурних підрозділів терцентру;

- в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально-технічної бази структурних підрозділів територіального центру .

 

 

 

Голова комісії                                                        А.В. Ільмінська

 

 

 

Секретар комісії                                                     Н.І. Дудченко

 

Наверх ↑